بازار کار رشته طراحی و دوخت
نوشته شده توسط : الو مشاور

وظایف طراح مد و لباس

  • تحلیل و پیش بینی علایق  آینده مردم در حوزه نوع پارچه ها ، رنگ ها و اشکال
  • کشیدن طرح های لباس ها ، کفش ها و … به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای کامپیوتری
  • انتخاب رنگ ، پارچه ، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح
  • تهیه نمونه های اولیه
  • تخمین هزینه مواد و تولید
  • یافتن تامین کنندگان مواد اولیه
  • نظارت بر تولید طرح ها
  • ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مانند سرمایه گذاران ، تولید کنندگان و…
 
 

مهارت مورد نیاز رشته طراحی و دوخت

مهارت طراحی:

بهترین طراح ها ، مهارت های طراحی روی کاغذ خوبی دارند و از نرم افزارها نیز برای تکمیل کار خود به خوبی بهره می برند. برای ورود به این عرصه جذاب ، روی مهارت طراحی به خوبی کار کنید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته فلسفه

مهارت خلاقیت:

ایده پردازی خلاقانه ، بخش غیر قابل انکار دنیای طراحی مد و لباس است. برای داشتن ذهنی خلاق ، زندگی شاد ، انرژی مثبت و مبانی ایده پردازی نو آورانه و تکنیک های مختلف را فرا بگیرید.

شناخت بازار:

بهترین طراحان خانه های مد افرادی هستند که بازار امروز و نیازهای مد مخاطبان را به خوبی می شناسند. هیچ طراحی در هیچ صنعتی نمی تواند بدون شناخت بازار و تحلیل رفتار مصرف کننده و مدیریت ارتباط با مشتری ، ایده های جذابی را تجاری سازی کند. پس در تحصیل در حوزه مد و لباس و لاکچری گردی ، شناخت بازار مد را فراموش نکنید.

جنس پارچه:

یک طراح مد و لباس خوب ، باید پارچه شناس خوبی هم باشد. بهترین طرح ها و طراحی ها را باید روی بهترین پارچه عملی کرد و در واقع پارچه و طرح ، لازم و ملزوم هم هستند. جنس پارچه در فرآیند طراحی ، باید متناسب با نیازهای مکانی و زمانی جامعه مصرف کننده در نظر گرفته شود و البته پارچه شناسی هم مانند داروشناسی ، دنیای گسترده ای دارد.

تزیینات:

تزیینات در طراحی لباس و پارچه بسیار مهم است. تزیینات لباس شب برای بانوان و تزیینات استایل های خیابانی برای افراد در سنین گوناگون متفاوت است و طراح ، باید به این موضوعات توجه کنید.

طراحی الگو:

ساختار اصلی هر طراحی را الگو تعیین می کند. طراحی الگو اهمیت زیادی دارد و اساس نقشه راه یک طراح را مشخص می نماید.

تحقیق و اندازه گیری:

یک طراح مد و لباس هم مانند طراح تجهیزات صنعتی ، نیاز به تحقیق و مطالعه دارد تا معیارهای خوبی برای کارایی و اثربخشی کالکشن های طراحی شده خود به دست آورد.

 
 

مهم ترین زمینه های طراحی مد و لباس چیست؟

طراحی مد و لباس هر روز زمینه های جدید پیدا می کند. مثل مد مفهومی که بخشی از دنیای لاکچری گردهای قرن بیست و یکم را به خود اختصاص داده است و به نظر می رسد که روز به روز شمار بیشتری از جامعه را با معیارهای خود آشنا و همراه می کند. اما مهم ترین زمینه های طراحی مد را می توان در مواردی همچون:

  • طراحی لباس  روز زنانه
  • طراحی لباس شب زنانه
  • طراحی لباس زیر زنامه
  • طراحی لباس های مجلسی
  • طراحی لباس بچه گانه دخترانه و پسرانه
  • طراحی لباس روز مردانه
  • طراحی لباس رسمی مردانه
  • طراحی پوشاک ورزشی
  • طراحی لباس عروس و طراحی لباس فرم کارکنان نظامی و اداری.
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته مدیریت هتل داری

 

 
 

تحصیلات لازم برای ورود به رشته طراحی و دوخت

برای ورود به بازار کار رشته طراحی و دوخت ، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم را کسب کنند. بنابراین می توانند یا در رشته های مرتبط موجود در دانشگاه های کشور شامل طراحی لباس در علمی کاربردی و طراحی لباس  ازطریق شرکت در کنکور هنر تحصیل کنند و یا در آموزشگاه های آزاد دوره های طراحی مد و لباس را بگذرانند. دانش آموزانی که به این شغل علاقه زیادی دارند ، می توانند پس از گذراندن پایه نهم وارد رشته طراحی و دوخت در فنی و حرفه ای شوند و در صورت تمایل در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. کسب تجربه و داشتن ایده های نو و خلاقانه از مولفه های اصلی یک طراح مد و لباس موفق است.

 
 

بازارکار و آینده شغلی طراحی مد و لباس

طراح مد و لباس می تواند در انواع شرکت های طراحی ، تولید و عرضه پوشاک ، کیف و کفش ، زیورآلات و… استخدام شود. همچنین می تواند به صورت آزاد و مستقل کار کند. در صورت داشتن تجربه ، تبحر و سرمایه کافی نیز می تواند شرکت های طراحی یا تولید لباس راه اندازی کند. البته طراحان مد و لباس در کشور با مسائل و مشکلاتی نیز روبرو هستند که برخی از آن ها عبارتند از :

  • نبود جایگاه مناسب و تعریف شده برای شغل طراحی مد و لباس در کشور
  • نبود ارتباط مناسب بین طراحان و تولیدکنندگان
  • نبود قانون کپی رایت برای طراحان
  • عدم حمایت کافی طراحان از سوی مسئولان
  • کپی برداری از بسیاری از نمونه کارهای خارجی برای طراحی های داخلی و بومی
  • نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته طراحی لباس
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته دندانپزشکی - آینده شغلی

 

چنانچه مایل باشید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار رشته طراحی و دوخت با مرکز الو مشاوره تماس گرفته و از راهنمایی های لازم درمورد این رشته و یا انتخاب رشته کنکور سراسری با کارشناسان مجرب ما صحبت نمایید.

وضعیت بازار کار رشته عکاسی
آینده شغلی و بازار کار رشته معماری
بازار کار رشته روزنامه نگاری
بازار کار رشته تاریخ
 

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"بازار کار رشته طراحی و دوخت"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

 

منبع:بازار کار رشته طراحی و دوخت

بازار کار مهندسی معدن - بازار کار رشته بیو تکنولوژی بازار کار رشته مهندسی شیمی - بازار کار رشته اتاق عمل - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر - بازار کار رشته معماری - وضعیت بازار کار رشته حقوقآینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی -  وضعیت بازار کار رشته حقوق - آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی برق - آینده شغلی و بازار کار رشته داروسازی - آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری - آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت - وضعیت بازار کار رشته حسابداری - وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی -بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی - بازار کار رشته مهندسی نقشه برداری بازار کار رشته گرافیک - بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی - بازار کار رشته فیزیک - بازار کار رشته فلسفه -  بازار کار رشته علوم تربیتی – آینده شغلی-بازار کار رشته مهندسی نساجی – آینده شغلی-بازار کار رشته آموزش ریاضی-بازار کار رشته مهندس کشاورزی – آینده شغلی-بازار کار رشته بیوتکنولوژی-بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی-بازار کار رشته مهندسی پلیمر-بازار کار رشته مدیریت هتل داری-بازار کار رشته مهندسی اپتیک و لیزر-بازار کار رشته روزنامه نگاری-بازار کار رشته ژنتیک-بازار کار رشته اعضای مصنوعی-بازار کار رشته علوم و صنایع غذایی-بازار کار رشته مدیریت صنعتی-بازار کار بهترین رشته های هنر-بازار کار رشته مهندسی دریا-بازار کار رشته باستان شناسی-بازار کار رشته مهندسی رباتیک-بازار کار رشته علوم و صنایع غذایی-بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی-بازار کار بهترین رشته های ریاضی-بازار کار رشته زبان روسی-بازار کار رشته زیست شناسی-بازار کار رشته مهندسی نفت-بازار کار رشته تاریخ-بازار کار رشته ژئومورفولوژی-بازار کار رشته طراحی و دوخت--




:: برچسب‌ها: بازار کار , معرفی رشته , طراحی دوخت , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: